16 feb 2022

We zijn apetrots op onze fonkelnieuwe website. Maar wist je dat we er nóg een hebben gelanceerd? Onze Werken bij-site is speciaal ontwikkeld om aan potentiële medewerkers laten zien hoe leuk het is om bij ons te werken. Hoe dat zit? Initiatiefnemer Judith van der Wijst (Personeel en Organisatie) legt het uit.

“Een eigentijdse bedrijfswebsite is superbelangrijk”, opent Judith. “Ik ben trots op ons nieuwe jasje. Hiermee geven we potentiële opdrachtgevers een veel completer en eigentijdser beeld van wie we zijn en wat we doen. Onze oude website was wat dat betreft nou niet echt een digitaal visitekaartje…”

Niet wat, maar wie

Maar we hebben natuurlijk nóg een grote doelgroep: potentiële medewerkers. “Voor hen hebben we een Werken bij-site ontwikkeld”, vertelt Judith. “Daarop laten we niet zien wat we doen, maar vooral wie dat doen en hoe het hier in z’n werk gaat. Voor sollicitanten is dat minstens zo belangrijk. Wie worden mijn collega’s? Hoe ervaren ze werken bij Peters? Maar bijvoorbeeld ook: wat zijn de doorgroeimogelijkheden? En wat voor activiteiten organiseren ze?”

Meer informatie?

shape
Persoon avatar afbeelding
Judith van der Wijst

Personeel en Organisatie

’’
“Meer blauw op de bouw: dáár gaan we voor”

Slider afbeelding

Het Peters-gevoel

Op de Werken bij-site staan dus niet alleen onze vacatures centraal; er is ook veel aandacht voor de verhalen van medewerkers. “Het is een optelsom van alles wat met werken bij Peters te maken heeft”, legt Judith uit. “Technisch talent is schaars. Dus om jonge vakmensen ervan te overtuigen om voor ons te kiezen, willen we beter uitstralen wat voor leuke club we zijn. Want dat zijn we! Dat doen we met verhalen en foto’s die bezoekers het échte Peters-gevoel bezorgen, een gevoel van ‘daar wil ik bij horen’. Want dát maakt ons anders dan anderen.”

Meer blauw op de bouw

De Werken bij-site is de basis voor een campagne om nieuwe medewerkers te vinden. “Meer blauw op de bouw: dáár gaan we voor”, vertelt Judith. “Klinkt wel lekker, hè? En om onze blauwe kleur staan we natuurlijk al bekend. In de huidige arbeidsmarkt hebben jongeren de banen letterlijk voor het uitkiezen. Erop vertrouwen dat ze van anderen positieve verhalen over ons horen, is niet meer genoeg. We moeten het ze zélf vertellen. En dat gaan we doen ook!”

Afbeelding container breedte

Meer informatie?

shape
Persoon avatar afbeelding
Judith van der Wijst

Personeel en Organisatie